Cara dapat A Matematik

Tak saya nafikan bahawa saya amat benci Matematik tetapi dapat A. Matematik jika tanya kepada orang pandai mesti jawab kena buat banyak latihan. Itu memang bukan main-main.

kalau tak mahu buang masa, ambil soalan Matematik kertas satu dan Kertas 2 peperiksaan seperti SPM tahun-tahun lepas dan buat semuanya. Sebab yang akan keluar nanti soalan yang sama tetapi angka yang berbeza.Kalau anda tak buat memang menyesal. Matematik ini boleh belajar dalam masa satu bulan dan boleh dapat A walaupun saya pernah gagal dalam peperiksaan Matematik. Memang satu bulan sudah cukup untuk jawab soalan Matematik. Kalau nak percuma boleh muat turun soalan percubaan tak kira tahun bila pun dan soalan SPM tahun-tahun lepas di internet.

Apa yang penting adalah ambil soalan yang tak tahu dan tanya kepada sesiapa saja cara nak dapat jawapan. Matematik kalau baca jawpaan saja tak cukup, kena cuba jawab. Lepas baca cuba esok jawab, mesti dah lupa. Oleh itu, mesti baca jawapan dan cuba buat tanpa tengok jawapan selepas itu.

======================================

Semua nota dan artikel dalam blog ini boleh disebarkan

secara percuma dengan syarat ada pautan balik

http://www.ketam.pja.my

======================================

21 thoughts on “Cara dapat A Matematik

  1. c-ty

    erm btol3..sy dlu pon xderk law pandai sgt math nie,,asik pat gagal jerk,,kkdg uw..pat mrkah ckop2 mkn jerk..tp nk amek PMR nyew pasal ..sy g beli bk lthn ta0n2 lps nyew sokln..alhmdulillah,,akhirnya blew amek kptusan PMR,,kuar2 pat math B..huhu..

    Jawapan: Tahniah, PMR saya pula daripada C kepada A. Memang soalan tahun2 lepas bagus utk dijawab. SPM pun sama, saya pernah dapat gagal dan SPM dapat A. Ini disebabkan terus buat latihan dan buat latihan peperiksaan tahun-tahun lepas.

    Reply
  2. afizah

    nti sya nak kna ambik upsr yg slalu sya gagal ialah matemetik bahasa ingeris sains tpi sya dh bca buku tpi tetep gagal=)

    itu perkara biasa, nanti di akhir MESTI tak kan gagal punya… yakinlah sbb anda dah usaha…

    Reply
  3. hamizan syazwan bin talib

    mcm mna nak lulus dlm mta plajrn math ne ? masala nya saya ne lmbt phm ..klau kna trng kn lmbt msk d OTAK..saya lmah dlm mta plajrn math .. lg pun tdk mnat ..

    Reply
  4. shafiq

    sya xpndai mna nk buat lthan la.. thun ni sya spm.. mcm mna nk buat sya pndai buat lthan.. tlong sya buleh…

    Reply
  5. nurul amira

    syew selalu gagal methemetik dan sains sye dah naik jemu da nak usaha tp sye nak pmr minggu haapan mcm mnew nak ber lulus

    Reply
  6. laila

    saya dah banyak kali ambil periksa spm matematik ulangan.tp gagal.saya xthu mcm mana nk bljar subjek ini yg amat susah.tolong saya untuk lulus dalam peperiksaan tahun ini

    Reply
  7. syaqq

    ta0n n!!m syexx knew exam PMR walaup0m dudx klass n0 1
    tp !! syexx slalu gagal math ,tiap kali exam syexx slalu gagal math ,,syexx da usahe sedaye mgkin !!
    hrap2 kalu exam 6t dpt a larhh !!

    Reply
  8. boy gibson

    sya x pernah lulus dlm sbjek math n sains ssiapa leh gi ajaran supaya sya bleh lulus dlm spm tahun 2012 please…………..

    Reply
  9. rahmat kamil

    sya thun ni nk ambil spm tpi cmana nak kasi sbjek math,sains n inglish kasi lulus tpi sya skang ni tgh usaha sedaya upaya utk dpt result yg baik ddlm spm

    Reply
  10. nur arfa bt ramlan

    form 1 nih sye rse ssah la nk fokus sush la x pham ………….tlng la sye dpt A dlam ujian pertnghn taun nih…….

    Reply
  11. EnnaZofia

    hurm! stress belajar met, jenuh didik diri suka. bila suka soalan susah nak mampus. bila tak didik diri ni suka dapat paham pulak. hadoi. last sekali aku dapat math A bile form 1. sekarang aku form 3 asik gagal! stress gila. biopon aku dok kelas first tapi gagal buat ape? abis kacau daun result aku yang best2 yang lain sebab math. betul ke kene buat soalan tahun lepas sbb keluar balik? ah semua dalam math aku susah paham. anyone help!!

    Reply
  12. Nur Syamimi

    Sye sus0h nk belajar addmath tpii sye minat..sye suka belajar addmath but knape sus0h sngt nk sc0re A , huhuhuhuhuhu;(

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *